Particulieren
Belastingzaken
Wij verzorgen diverse diensten aan particulieren:
· de jaarlijkse aangifte inkomstenbelasting;
· verzoek of wijziging voorlopige aanslag inkomstenbelasting b.v. voor de Eigen Woning;
· huur- en zorgtoeslag, kindgebonden budget en kinderopvangstoeslag;
· aangifte Erf- en Schenkbelasting;
· diverse voorkomende bezwaarschriften.
Voor al deze werkzaamheden hanteren wij het tarief ad € 35,00 per halfuur, inclusief BTW, met een minimumbedrag van € 35,00. Voor een avondbezoek of op locatie berekenen wij € 10,00 extra. Wel dienen dan de aangeboden bescheiden, waarop de aangifte gebaseerd wordt, compleet te zijn. Voor de aangifte inkomstenbelasting vindt u hier onder een “IB-boodschappenlijst”.
Hebt u een afspraak voor hulp bij het invullen van uw aangifte ? In het overzicht hieronder staat wat u mee moet nemen. Zonder deze gegevens kunnen wij u niet goed helpen.
Wat neemt u altijd mee?
· een geldig legitimatiebewijs van uzelf (als u bent gemachtigd om aangifte te doen voor uw fiscale partner ook een kopie van een geldig legitimatiebewijs van uw fiscale partner)
· de afspraakbevestiging voor hulp bij aangifte
· de aangiftebrief
· de brief met de DigiD-machtigingscode van uzelf en eventueel van uw fiscale partner
· U ontvangt deze brief in februari of maart
· het machtigingsformulier (als u namens iemand anders aangifte doet)
· U ontvangt de machtiging als bijlage bij de afspraakbevestiging.
Wat neemt u nog meer mee?
Als u een fiscale partner hebt:
· burgerservicenummer van uw fiscale partner
· geboortedatum van uw fiscale partner
· gegevens over het inkomen van uw fiscale partner (bijvoorbeeld jaaropgaven en bankafschriften)
Misschien moet u ook nog andere gegevens meenemen naar de hulp bij aangifte. Dit is afhankelijk van uw situatie. In de overzichten hieronder kunt u bepalen welke gegevens u nog meer moet meenemen.
Als u gescheiden bent.
· uw echtscheidingsconvenant
Als u een voorlopige aanslag hebt.
· uw voorlopige aanslag (dit is niet verplicht)
Als u inkomsten uit werk of woning hebt.
Als u loon, uitkering en/of pensioen hebt:
·de jaaropgave(n)
Als u een eigen woning (koopwoning) hebt:
· de WOZ-beschikking van uw gemeente of de aanslag OZB die is door de gemeente is verzonden
· uw hypotheekoverzicht
· de notarisafrekening
Als u andere inkomsten hebt.
Als u alimentatie ontvangt:
· de bankafschriften van de ontvangen alimentatie
Als u een bijdrage premiekoopwoning ontvangt:
· de specificatie of de bankafschriften van de bijdrage
Als u nog andere inkomsten hebt:
· een specificatie van de opbrengsten en de kosten
Als u reiskosten maakt.
Als u met het openbaar vervoer reist tussen uw woning en uw werk:
· de openbaarvervoerverklaring
Als u een lijfrente of verzekering hebt.
Als u lijfrentepremie betaalt of stortingen doet voor een lijfrentespaarrekening:
· de lijfrentepolis
· het clausuleblad
· de betalingsbewijzen
· de verklaring pensioenaangroei (factor A)
· de inkomensgegevens
Als u vrijwillige verzekeringen ANW of WAO hebt:
· de polis van de verzekering
· uw betalingsbewijzen
Als u spaargeld of beleggingen hebt.
· de saldoafschrift(en) van alle bank- en spaarrekeningen en beleggingen
Als u aftrekposten hebt.
Als u alimentatie en andere onderhoudsverplichtingen betaalt voor uw (ex-)partner of kind:
· de betalingsbewijzen
· naam, geboortedatum en BSN (burgerservicenummer) van uw (ex-)partner of kind
Als u een voorgeschreven dieet volgt:
· de dieetverklaring van uw arts
Als u studiekosten of andere scholingsuitgaven hebt:
· de betalingsbewijzen
· de nota’s en/of bankafschriften
· de kennisgeving van de ontvangen studiefinanciering
Als u giften hebt:
· de betalingsbewijzen
· de nota’s en/of bankafschriften
- Professioneel
- Flexibel
- Persoonlijke betrokkenheid
- Specifiek dienstaanbod
- Vast aanspreekpunt